Мої виступи

Червоноградський навчально – виховний
комплекс №13










БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ

"Комп'ютерні ігри
руйнують психіку дитини"

У 5-8  КЛАСАХ








Підготувала вчитель
 інформатики Сямук  І.О.












Червоноград 2015


Комп'ютерні ігри руйнують психіку дитини
Проблема комп'ютерної ігроманії сьо­годні є дуже актуальною. Адже кожна друга дитина, яка спробувала погра­ти в комп'ютерні стратегії,  вже  не може відмовитись від цього задово­лення. Юнаків і підлітків ніби затягує в комп'ютерний вир, де вони прожи­вають ціле життя: віртуально народжу­ються, живуть, помирають.
Перші симптоми комп'ютерної залеж­ності з'являються в дітей, які весь віль­ний час проводять перед монітором, снідають, обідають і вечеряють, не відходячи від комп'ютера, й агресивно реагують на наші спроби відірвати їх від комп'ютерних ігор чи Інтернету.
Агресивний значить залежний
Учені давно встановили, що не впев­неним у собі людям, які мають труднощі в спілкуванні з оточенням, вір­туальний світ більше до вподоби, ніж реальний. Як правило, такі люди дуже сором'язливі, іноді мають занижену самооцінку. Інтернет, ігри, «спілкуван­ня» з монітором дають їм можливість утекти від реальності, реалізувати свої бажання, а отже, відчувати себе силь­ними і ні від кого не залежними.
Дуже часто Всесвітня павутина затягує користувача так міцно, що він пере­стає робити звичайні життєво необхідні речі, які так необхідні кожному з нас: спати, повноцінно харчуватися, приби­рати в кімнаті, спілкуватися з друзями тощо. Людина годинами наче прикута до екрана, у неї з'являється ейфорія від користування Інтернетом чи й просто комп'ютерною технікою.
Комп'ютерна залежність — це не просто захоплен­ня, твердять психологи, це важка хвороба. Внаслідок неї страждає перш за все нервова система. Особливу групу ризику становлять діти, які перестають відріз­няти віртуальний світ від того, у якому живуть. У них знижується ефективність деяких видів пам'яті, вони стають нездатними створювати нові візуальні образи. Як наслідок таких змін у психіці світогляд дитини докорінно змінюється, вона стає безвідповідальною й замкненою.
— Якщо ваша дитина стає роздратованою, коли ви намагаєтесь відвернути її від комп'ютера, то це вже тривожний сигнал,— розповідає психолог — Агресія й небажання контролювати свої емоції — це головні симптоми комп'ютерної залеж­ності.
Як правило, дитина не хоче відволікатися від комп'ю­терних ігор і роботи з комп'ютером, витрачає чималі суми на постійне оновлення програмного забезпечен­ня (зокрема, ігор), нехтує здоров'ям, особистою гігіє­ною і сном. І все це заради перебування в Мережі.
Ваше чадо повністю забуває про свої домашні обов'язки і навчання. Воно має одне бажання, яке годі подолати,— якнайдовше посидіти перед монітором.
Діяти слід швидко
Якщо дитина стає залежною від комп'ютерних ігор або Інтернету, головними «лікарями» для неї стають батьки. Психологи радять правильно розплановувати вільний час дитини, створюючи своєрідний режим. Необхідно навчитися непомітно для вашого чада контролювати кількість часу, проведеного перед монітором.
У дитини має бути чіткий щоденний графік. Однак вона не повинна здогадуватися, що складаєте й контро­люєте його саме ви.
Найкращий варіант — знайти для сина чи доньки ціка­ве заняття, хобі. Це можуть бути танцювальні гуртки, спів, гра на музичних інструментах, спортивні секції тощо. Головне — дитині має бути цікаво в колективі, цікаво спілкуватися з реальними людьми. Для розви­тку всіх частин мозку дитині потрійно якомога більше писати, читати, спілкуватися з однолітками.
— Деякі комп'ютерні ігри перетворюють дітей на вір­туальних кілерів, — коментує Наталя Коренда. Адже виробники ігор, як правило, пропонують користува­чам ігри-«стрілялки», ігри-пригоди, де необхідно вби­вати противників, грабувати їх, бити. Це притуплює почуття гуманності, поваги до життя інших. Дитина стає «комп'ютерним убивцею», адже постійно пере­буває в ролі персонажа, що чинить насильство.
Спроби заборонити комп'ютерні ігри часто супрово­джуються агресією з боку дитини. Батьки повинні від­волікати своє чадо від згубних ігор, але в жодному разі не робити це примусово. Дитяча психіка дуже вразлива й на будь-які примусові дії реагує негативно.
Іноді дитині просто не приділяють належної уваги й вона починає шукати спілкування в Мережі. Головне завдання для батьків — постійно стежити за розпоряд­ком дня дитини, контролювати час, проведений перед монітором. Якщо ж перші симптоми комп'ютерної залежності вже з'явились, слід негайно звернутися до психолога, або до психотерапевта.
Цікавий факт. Перша комп'ютерна гра «Зоряні війни» з'явилася 1962 року. Під час гри користувачі відбива­ли астероїди й напади ворожих космічних кораблів. Наступні види ігор надійшли в продаж 1970. року. Це були так звані пригодницькі ігри, ігри-головоломки, ігри-«стрілялки» та ін.


Немає коментарів:

Дописати коментар